вторник, 31 октомври 2017 г.

София преди 5 години и днес (Част 2/2)

Джентрификация* и облагородяване


*процес на преобразяване на запуснати градски зони в райони за средната или висшата класа. От gentry (англ.) - "хора от сой".

Назад към част 1

Отново Руски паметник, сравнение между 2012-та и 2015-та. Можете ли да забележите всички реновирани фасади?

Сграда на бул. "Христо Ботев" - 2012-та и 2015-та година

ул. Георги С. Раковски - 2015-та и 2017-та година

Борисовата градина, 2014-та и 2017-та



При гара "Пионер" 2012/2017

Ъгълът на бул. Овча Купел и бул. Цар Борис III, 2012/2017

Промените по крилата на Полиграфическия комбинат продължават - 2012/2017


Ж.к. Дружба, 2012-та и 2015-та година



Кръстовище в Младост-1, 2012-та и 2015-та година (4 снимки)

Зле изглеждащите търговски обекти си отиват - пълна промяна 2012/2017


2012/2015 - Тук опита ми да снимам и "2017-та" беше възпрепятстван от двуетажните фургони на строителите, които в момента преасфалтират паркинга на снимката и облагородяват вече докрай пространството

Софийски районен съд и прокуратура, при Петте кьошета, 2012/2017

По канала на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" 2012/2017

Булевард "Дондуков", 2015/2017

Малките промени дават ефект - улица "Триадица" 2012/2017

От сиво към красиво - кооперация от 30-те на бул. Мадрид, за която са се погрижили 2012/2017

Още малко от Централна гара 2012/2017


Защо ли го наричахме ОколоМръсното... - 2012/2017

Хоризонтът и спирката изглеждат вече различно - площад "Македония" и Руски паметник, 2012/2017

И нека завършим с това - построяването на най-високата сграда в България - 126 метра (Цариградско шосе, 2012/2017), в която екип от млади български дизайнери създаде едно от топ 10 на най-добрите офис-пространства в целия свят, а същият български строителен инвеститор в момента строи точно зад нея и нов, 202-метров небостъргач.


Очаквайте нова серия снимки от София през пролетта, когато още много проекти ще бъдат завършени. Освен това, съвсем наскоро започна санирането на десетки панелни блокове в София по националната програма, което в бъдеще ще даде и най-голямата разлика във визията на града (тук можете да видите много страници с примери от Бургас). Изпращайте ваши снимки "преди и след" с положителните промени от вашето населено място на email: bulgariapredi@gmail.com или на Фейсбук страницата "България преди и след"!

14 коментара:

  1. За бул. Македония имаше страхотен проект за превръщането му в едно красиво място. В момента практически няма разлика с преди, освен един мастодонт в дъното. Пак е пълно с паркирали коли, пак няма място за пешеходци и велосипедисти, а трамвайното трасе е все още също толкова разбито.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за коментара. Всъщност, вижда се и друга разлика вляво - цялото пространство на спирката е преобразено.

      Изтриване
  2. Това, което виждам е уплътняване и безобразно строителство на мастодонти. Няма инфраструктура - покажете един паркинг, покажете нов парк, покажете нова пешеходна улица. Жълта боя, която за 2 години става сива от праха и мръсотията и стъклени кубове. Не, благодаря Данче за евтиния ПР.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Буквално всичко изброено го има в първата част.

      Изтриване
  3. Промените са факт и напук на всички хейтъри нещата изглеждат много много по-добре отколкото бяха! Също така е факт, че има още (пак много) какво да се желае. Все пак важното е, че нещата се случват. Да отбележим, че има и още много непубликувани проекти, които значително подобряват обстановката.

    ОтговорИзтриване
  4. Последната снимка - бизнес сграда "Капитал Форт", всичко и е много хубаво, освен че НЯМА ДОСТАТЪЧНО ПАРКО МЕСТА - нито за работещите в нея нито за гостите й, но в момента се строи 36 етажна сграда точно зад нея, която ще страда от същото... Страшно няма нали паркинга на някакъв маркет е на близо, но на негово място ще строят двете кули, а пътят, през който хората работещи в тези чудовища идват и си отивам е едно локално платно и толкова, задръстванията сега са епични, а тепърва ще заработват другите 3 сгради, но за инфраструктура не се мисли, нали се строят високи лъскави сгради. Иначе евала за старанието интересно е да се съпоставят нещата.

    ОтговорИзтриване
  5. Милена (кой знае защо пише Анонимен)
    Живея на Руски паметник и мога да добавя парк "Възраждане", който преди 2-3 години беше грозно обрасъл парцел, а днес е изключително приятен парк, само дето не могат да изгонят мазната кръчма в единия му ъгъл. Надявам се да се реализира и замисленият ремонт на самия бул. Македония, защото е изключителено приятен. Желанието е видимо и достойно за насърчаване, но като цяло съм съгласна, че няма единен дух и обща концепция за визията и аурата на града. София не е извънредно голям град, за да не може да се създаде такава или за да е необходимо да се създава такава по райони.

    ОтговорИзтриване
  6. Всичко добре, но доста снимки са от различни сезони, което помага да се вижда разлика, и изглежда малко нелепо.

    ОтговорИзтриване
  7. Както написах и в 1-вата част на тази статия - много жалък опит за пропаганда и евтин PR. Тези снимки изобразяват това което споделих и в 1-вата част, а това е безобразното и безнаказано изсичане на дърветата в София (и благодарение на това хората измират от ракови заболявания), но това удобно се премълчава от автора и от управляващите защото се усвояват милиарди от тези "бизнес" проекти. Тука няма да обръщам внимание сградите и т.н. тъй като не съм архитект и това не попада в моята сфера на компетенция. Ще изложа очевидните за мен неща. Като живущ в центъра на града (съжалявам но съм от поколения софиянец и кварталите които сега се считат за чисти навремето съществуваха под формата на областните градове и села), този център е тотално обезобразен, застроен и съсипан с цел разширяване на пътната инфраструктура (пардон и това дори не направиха) застрояването с безумни бизнес сгради които допълнително ограничиха мястото в центъра на града и направиха паркирането невъзможно а примерите които ще дам са лесно проверими. Повечето от Вас не са били в София, когато на бул. Патриарх Евтимий по средата имаше кестенова пешеходна алея и булеварда беше двупосочен. Витошка беше улица по която се движеха коли и трамваи а движението се олекотяваше допълнително от този факт, преди Синя Зона услужливо да оцвети пътните платна без реално да направи нищо за увеличаващият се трафик а просто да гълта пари от престоя на колите на улиците. Бул. Иван Гешов - отново пешеходна алея с много дървета по средата И ЗАБЕЛЕЖЕТЕ ВЕЛО АЛЕЯ. С идването на Г-н Борисов се изсече всичко за да се направи мост под който да минават колите. Е тапата я има - движението не се улесни но въздуха стана в пъти по-мръсен (сега в буквалният смисъл има мъгла от смог която се вижда с просто око). Задръстванията са целодневни а в час пик се простират след двореца на децата. Борисовата градина се изсече за да се правят нереализирани проекти и да се усвояват евро пари. Авторката отново услужливо мълчи по тази тема, нека си напише че е на заплата към някоя от институциите на ГЕРБ, не е срамно да се признае. Бул.България не се споменава в частта с бул.Гешов как се правят 16 пъти трамвайните линии защото се правят некачествено. Кестените които бяха по тротоарните ивици от окастряне се превърна в изсичане с обяснението че пречат (а преченето не беше обяснено по никакъв начин) за последно бяха изсечени по протежението на целият Гешов посока Борис. Мога да продължавам до безкрай (а не съм стигнал дори до Южният Парк), така че съжалявам г-жо автор, но вие не представяте обективна оценка на града с "преди и след" а предоставяте евтина манипулация на 20 санирани сгради. Както написах и под предишната Ви публикация, хората които сме родом от София нямаме села в които да ходим да почиваме и да дишаме чист въздух, остана ни една София която се съсипва ежедневно и вместо като граждани да направим нещо за подобряването на живота в столицата, ние ставаме свидетели на платени трудове като Вашият. Предполагам този коментар ще бъзе премахнат от Вас, тъй като не се вписва в пропагандата Ви статия, но аз ще продължа да си отделям от времето да се опитвам да защитавам по какъвто начин мога града в който живея и съм се родил.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, аз помня описаните от вас неща, живея до църквата Свети Георги и съм напълно съгласна с всяка ваша дума. Няма улуци, няма градинки, няма мисъл. Фукат се със саниране и европейски проекти, дерат ни по сто кожи за такси, данъци, сини зони, билети от 1 евро и какво ли не, а в същото време градът е жалко подобие на европейска столица, мръсен, неуютен и недомислен. Голям провал на Данчето Ф., бие се в гърдите, а няма за какво

      Изтриване
  8. "Тука няма да обръщам внимание сградите и т.н."
    --------------------------------------------------
    Може би в гората, пък, няма да обръщате внимание на дърветата и т.н.?
    Както ще видите, тази страница ще е "евтин PR" и на всички предишни свободни периоди на България, когато нито един от днешните управляващи не е бил роден.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами фасадите на сградите и техният стил на строителство не са в моята компетенция за да ги обсъждам. Бил съм на доста места по света по екскурзии и ми е интересно как само в София задръстванията са толкова тежки че положението е по-зле от една Барселона например (която междудругото, съвсем случайно е двойно по-голяма от София) и доста по чиста като град. Рим, Милано, Форли, Ню Йорк (дори един индустриален Ню Йорк, който е еталон за замърсяване и урбанизация е по-добре от София в момента). А в гората ми е трудно да ходя, тъй като Витоша я застроиха. Отново понеже удобно сте го пропуснали като снимки ще ви дам като примери Бонсови поляни, където преди софиянците ходихме на разходки заради зелените поля, там са заведения и къщи (и масово изсичане), поляните по които се разхождахме като деца сега са АТВ писти - но пак няма от Вас снимки на тази другата - истинската София, която не е прикрита зад захаросаните и напудрени "реновации" на посочените от Вас 20 сгради. Защо не обърнахте внимания на Банкя, Бояна, Панчарево, Кокаляне, Казичане? Или там гугъл мобил не минава и не е в сферата на интересите да се говори за съсипването. Отново казвам, не сте обективна, направила сте си труда за нещо което е от полза за евтината пропаганда на корумпираното ни правителство.

      Изтриване
  9. 2019 ford fusion hybrid titanium - TitaniumArt
    2019 ford fusion fusion revlon titanium max edition hybrid titanium - babyliss pro nano titanium hair dryer TitaniumArt. titanium rod The result is gr5 titanium a fusion titanium steel that used ford fusion titanium features a stainless steel core. The handle of the blades will also

    ОтговорИзтриване

Най-популярни